Monday, March 23, 2015

Hur ärlig vågar man vara?

Jag har det inte speciellt lätt just nu. Jag känner mig ständigt trött och överväldigad, tiden räcker inte till. Hinner inte med att hålla ordning och städat som jag vill (något som inte heller ska vara helt på mig!) Jag har ont i ryggen och kroppen och skulle behöva motionera (just nu händer det bara i mitt huvud). Jag lever med det ständiga känsla av att inte räcka till oavsett vad det gäller - skulle vilja ha ork och energi men har inte det. Misstänker faktiskt en lätt depression samt en del utbrändhet..... men jag har varken lust eller pengar just nu att lägga på ett läkarbesök för att bekräfta. 
Jag vet inte riktigt vad som kommer att hända sedan, eller vad det är jag behöver göra för att inte må så här. Men fortsätta så här kan jag inte och vill inte-  något måste förändras... jag vill INTE att mitt liv ska se ut så här. 
Men en sak i taget nu, examensarbete kan jag kasta mig in i (inte för att det förminska känslor av att inte ha något över till mina barn...) men jag kommer vara lika glad när sommaren är här. Jag har beslutat att inte ta något sommarjobb, jag ska vara hemma och vila och ta det lungt - låter helt fantastiskt,  tid kommer jag ha javisst, men pengar då?  Det får blir morgondagens bekymer.  
Det är ungefär så här ärlig jag känner att jag vill vara nu på en offentlig blogg, jag kommer att lägga upp musik, inspirationsbilder och möjligtvis någon uppdatering kring uppsatser för att sedan återkomma oftare till sommaren hoppas jag. <3

No comments:

Post a Comment