Friday, May 8, 2015

Ibland måste man ta en stund...

Fredag igen. Tiden går så himla fort nu, det är verkligen inte långt kvar till inlämningen. Vi hade vår 3.e och näst sist handledning igår. Konstigt att man blir helt nervös och pirrigt inför handledarens kommentarer och feedback! Det blev jag iaf, men handledningen gick över förväntan. Denna gången hade vi med resultat och analys delar och det var så skönt att få positiva synpunkter överlag. Självklart fick vi även kritik och förbättringsförslag, men det är också väldigt hjälpsam att någon annan titta på ens arbete med nya ögon och det var verkligen bra tips som vi fick. 
Jag sitter här nu och jobbar lite på uppsatsen en stund. Mitt upp i allt slog det mig att jag ska vara så jävla stolt över mig själv. Att jag behärskar det svenska språket ändå på den nivå som jag gör. Att jag har läst akademiska, vetenskapliga artiklar på engelska, översatt och sammanfattat de till svenska och att handledaren tycker att de är välskrivna och relevanta. Att jag verkligen drar mitt strå till stacken trots alla utomstående omständigheterna. Att jag vaknar mitt i natten med idéer och synpunkter för diskussionen tyder på att jag kanske riktigt kopplar bort ordentligt, men också är ett tecken på min hängivenhet och viljan att avsluta det jag har påbörjat. Det har varit och kommer fortsätta vara kämpigt ett litet tag till, men jag är så himla stolt och det ska jag minsann oxå vara .

No comments:

Post a Comment