Friday, July 10, 2015

A little update:

Nu var det verkligen ett tag sedan jag skrev! Det har varit skönt att ta en paus även om jag har saknat att kunna uttrycka mig här så tror jag att det har också varit bra och en sak mindre att tänka på. 
Det har hänt saker sedan sist minsann!  Jag tänkte faktiskt punktera upp de här : 

*Opponering och examensarbete avklarat och inlämnat i tid! Det du! 

*Aislynn och jag åkte en vecka till Turkiet. En mycket välbehövlig, underbar resa på alla sätt och vis! För kort bara!  Jag tänkte skriva en annan inlägg med lite bilder sen när jag får chansen.

*Ett godkänt examensarbete! Vi behövde inte komplettera något! Oslagbar känsla!

*Alexa fyllde 1år och det var dags för kalas :) Mycket trevligt!

*Jag börjar jobba natt. 13 nätter under Juli månad ska avverkas. Jag hade lite tur att få något sommarjobb alls i år, eftersom jag var ganska sent ute, men inom äldreomsorgen verkar det alltid finnas ett behov av folk. Hoppas bara att det är det sista sommar jag känner att jag behöver gå tillbaka till mitt gamla jobb.

*Aislynn blev bjuden att hänga med hennes kompis och familj på deras sommarstuga i Sandviken i 1 veckas. Min stora tjej åker buss själv i 2 timmar och jag satt och oroade mig ändå tills hon kom fram och de mötte upp henne! Det kändes stort!

*Äntligen har det på börjats med bygget av ett trädäck på baksidan. Bättre sent än aldrig...typ.

Trots att dagarna går och det händer saker, så är inte sommarvädret riktigt med oss i år, än iaf! Det har mest regnat och varit mulet och ja, typiskt svensk sommarväder som man brukar säga med mycket ironi i rösten. Det gör inte mig så mycket nu när jag ska jobba en del, men det är helt klart tråkigt att inte får någon värme och ordentlig " sommarkänsla". Hoppas verkligen på bättre väder framöver och framförallt i augusti då jag är helt ledig fram till att skolan börjar för alla igen! Önskar er en trevlig sommar oberoende av vädret!

No comments:

Post a Comment