Friday, July 18, 2014

Coffee time!

Och så var det fredag igen. Veckan har gått jättefort, och jag måste erkänna att jag ser inte alls fram emot att Mats ska tillbax på jobbet på måndag :( :( Är tröttast som det är och då hjälps vi åt på nätterna, men om han ska behöva jobba en hel dag, då får jag ta alla vakna stunder på natten - kan bara föreställa hur jag kommer vara då, har redan börjat  utveckla ett kaffeberoende...
 Lilla hunden som vi satt hundvakt åt fick i onsdags gå tillbaka till tjejen som hade hand om honom förra veckan, men inte förrän han hann både bajsa och kräkas på köksgolvet 2 nätter i rad. Sjukt vad han har förstört en hel semester vecka för oss och orsakat så mycket irritation och frustration. Aislynn och jag har gått ut med hundarna, men han drar så förfärligt i kopplet och jag har ont fortfarande i båda fingrar och handleden, han tuggade på möbler i köket oxå, så det var ju lagom kul. Aldrig mer att vi låter oss bli utnyttjade på det viset!
I onsdags var Alexa och jag på BVC för första gången. Förra veckan kom en barnmorska hem till oss på hembesök och nu var det dags igen för vikt och mått och sånt. Hon växer jättebra och får i sig mycket mat, så det var bra. Är för övrigt jättenöjd hittills med BVC och  barnmorskan vi fått, det känns tryggt, hon är så förstående och verkligen inga "pekfingrar" eller nåt.
Idag ska Aislynn och jag ha lite kvalitetstid och gå på bio tillsammans. Hon har fått välja film så det blir "Draktränaren 2", sen ska vi äta ute någonstans, och mysa lite bara vi två. Önskar er alla en toppen fredag! <3

2 comments:

  1. Vad mysigt både för dig o Ais att få lite tid tillsammans bara ni 2. <3
    Passa på att försöka vila när Alexa sover på dagarna. Det är en av det jobbigaste delarna med bebisar.... Den kroniska tröttheten.... <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, mysigt vad det och filmen var jättebra :) Det sa BM oxå, men det är ju lättare sagt än gjort när man vill hinna med så mycket hemma annars :P. Man får väl vänja sig att leva livet som en zombie i några år framöver :D

      Delete