Wednesday, July 9, 2014

Sommar- och bebistider

Lata sommardagar, lite det jag föreställde mig, är det vi har haft hittills. Det har varit en ganska stor omställning att ha en nyföddbebis här hemma och trotts att man försöka förbereda sig mentalt för allt det som hända ska, så vet man inte riktigt hur det ska blir förrän man finner sig i det.


Vi sover så gott och länge vi kan, och hon sover rätt så bra på nätterna, vilket jag är tacksam för! Jag är verkligen ingen rolig människa när jag blir övertrött. Några av mina närmaste vänner har hälsat på och träffat beben oxå  <3 <3. Skönt att få vara lite social, fast man inte orka lämna huset ;)  Jag börjar också må lite bättre fysisk, haft en del ont, fick mjölkstockning, feber och frossa, och hela kroppen, särskilt ryggen har jag ont i. Jag känner verkligen av att jag inte har tränat någonting alls på ett bra tag och har typ inga muskler alls kvar :( men jag ser fram emot att kunna träna upp dem igen. I övrigt så händer det inte så mycket annat, Mats är en superhjälte som båda sköter det mesta hemma och samtidigt håller på måla om vardagsrummet och köket mitt i allt! Han är min klippa, vet inte vad jag skulle göra utan honom <3 Det är minst sagt rörigt hemma hos oss just nu, men fint kommer det att bli, så det är det värt.

 

No comments:

Post a Comment