Friday, November 14, 2014

4 veckor & 4 dagar

Äntligen fredag och gud så skönt! Dock blev det ingen sovmorgon för mig. Eftersom Aislynn börjar lite senare på fredagar brukar vi ha fredagsfrukost de dagar jag också är hemma, och äta tillsammans. Idag blev det fattig riddare till frukost, annars brukar vi försöka ha något lite extra gott o mysigt :) 
Det börjar närmar sig slutet av praktiktiden nu! Bara 4 veckor och 4 dagar kvar! Det ska vara så j*kla skönt att bli klar! Jag vet att jag har sagt det förr och kommer nog säga det igen innan praktikens slut, men åhhhhh vad jag längtar tills jag är hemma igen på dagarna och när tillvaron inte handlar enbart om att tvinga fram tillräckligt med energi för att överleva dagen. Måste självklart nämna att jag har haft riktigt tur med min praktikplats dock och är väldigt tacksam att jag haft det så bra. Jag är inte missnöjd alls på så viss, men tycker att det ska vara så skönt att inte vara like uttömd och trött hela tiden sen när jag är klar. Jag ska även haft tur att jag inte blivit sjuk eller haft oplanerad frånvaro och kommer inte behöva ta igen någonting. Det har varit otroligt lärorik och givande att vara där och jag ångrar mig inte ett dugg att jag valde att fortsätta med utbildningen, men det har varit påfrestande på alla fronter och jag kommer verkligen uppskatta att återgå till en annan vardag igen när det väl är dags.
 Idag var jag ledig och då passade vi på att få det tråkiga överstökat och storhandla på fm- skönt att inte behöva göra det i helgen! Det är ju alltid lite mindre folk på fm på vardagar. Efter det gick jag hem till min kompis Sophie och hängde där i några timmar.  I kväll kommer vi nog ta det väldigt lungt, äta gott och kolla på något kanske, fredagsmys helt enkelt och imorgon är vi hembjudna på middag till min vän Olive och hennes familj :)  Önskar er en trevlig helg allihop!

No comments:

Post a Comment