Wednesday, November 6, 2013

Ingenting händer....


Av alla månader på året är kanske november och mars de två som jag ogillar mest. Det har börjat bli mörkt tidigare och tidigare på em och grått är det också, jag saknar solen!  Just nu känner jag mig allmänt trött, uttråkad, att jag orkar inget och det är ingen bra känsla. Denna kursen har varit lite svårt att sätta grepp på, och oftast så vet jag inte vad jag ska plugga - läser gör jag, jag läser det vi ska läsa, ingen överkurs, och kollar upp de lagar vi ska ha koll på. Sedan tror jag att jag hittar ganska bra i lagboken, och kan tolka och tillämpa och motivera varför jag tror att lagen ska tolkas på ett viss sätt. Vi har fått höra att våra stora salstenta om en månad, kommer att fokusera på att man kan orientera och hitta i lagboken, vilket det känns nu att jag kan...... inte för att låta arrogant eller som att jag tror jag kan allt redan, men jag är inte direkt utmanad av mina studier just nu....

             When I should be studying:                                                     Ask me stuff. Anything, Seriously.
image












 Aha, so true! on We Heart It. http://weheartit.com/entry/82478299/via/jenny_muah11






No comments:

Post a Comment