Thursday, February 13, 2014

126 ways

Jag har haft en jättebra dag idag. Blev klar med kursens näst sista (och sista individuella) uppgift och skickade in den imorse. Tanken var att jag skulle åka till Farsta C och springa lite ärenden samt leta efter några små alla-hjärtans-dag presenter. Egentligen så är denna dag, en dag precis som alla andra, men jag tycker att det är fint med en påminnelse att det är viktigt att faktiskt visa att man älskar sina käresta och detta blir ett bra tillfälle att göra det :) Det som jag tycker var så skönt var att alla jag mötte var så himla trevliga och service-inriktad - verkligen alla! Jag skulle vilja tycka att det är en spegling av mitt bemötande och tillstånd, jag hoppas det iaf! Lyckades hitta allt jag ville hitta och blev nöjd med mina inköp. Hade även tur att gå en promenad med Nero och Aislynn PRECIS innan det började blås-regna -  små saker som gör mig glad.<3
En läsvärd artikel 126-ways-to-lead-an-extraordinary-life

Had one of those super productive days. Absolutely love 'em. I was out running errands and looking for V-day presents. I don't really approve of the hype and expectations surrounding this day, and neither do I think that it's a holiday that's reserved for romantic gestures, or that excludes single people. Rather I love the fact that there is a day that reminds me to express my feelings and make sure the people I love, know that I love them.
Everyone I came in contact with today was really nice, friendly and service minded, which I like to think is a reflection of  my well-being and how I'm being percieved - at least I hope so! Found this article (or rather a list)  that I think is a good reminder that there are small things one can do that make not only ourselves feel better, but that put together become a significant change : 126-ways-to-lead-an-extraordinary-life

No comments:

Post a Comment