Thursday, February 27, 2014

Sportlovsveckan

Denna vecka är det sportlovsvecka för alla skolbarn, men vi vuxna har förstås fortförande saker att göra :) I måndags och tisdags var Aislynn på fritidsgården en stund på dagen, men hon tyckte inte det var så roligt och inga kompisar var där. Resten av veckan får hon vara hemma och ta det lugnt. 
Jag har haft en del att läsa i veckan, men inte så många föreläsningar. I tisdags åkte jag till Trångsund, till min kompis Sophie som även hon hade sina barn hemma. Och så helt plötsligt hade det gått typ 4 timmar, medan vi satt och drack kaffe i hennes kök, tjejsnackade och hängde, vilket var precis vad jag behövde! 
Igår blev det mycket läsning, och att skriva klart och skicka iväg mina ansökan inför praktiken till höst. En ska skolan ha, och jag har även sökt till något som heter Huddinge trainee, vilket är en trainee program som (hittills) 4 av stockholmskommuner deltar i och erbjuder praktikplatser till socionomstudenter, med möjlighet till anställning både under och efter studietiden. Det som känns extra bra är att detta program är endast för studenter från Stockholms Universitet, Ersta Sköndal Högskola, och Örebro Universitet, så man känner sig faktiskt lite extra exklusiv och utvald :P
Idag måste jag till skolans bibliotek och hämta en bok, jag har även bestämt med en f.d. arbetskollega att vi ska förbi jobbet och hälsa/lämna lite papper ( förlänga tjänstledighet och anmäla föräldraledighet ) osv., sedan blir det en sen lunch med bästa Olive i Farsta. Jag känner på mig att det kommer bli en jättebra dag!

No comments:

Post a Comment