Monday, March 3, 2014

Couscous salad

Hej igen måndag. Idag har varit en riktigt lugn dag för min del, mycket läsande och plugg. Det känns skönt faktiskt att vara tillbaka till vår vardagsrutiner igen efter sportlovsveckan. Helgen har också varit lugnt, vi var iväg och inhandlade lite golv till hallen och kollade efter målarfärg till de övriga rummen i huset. Jag har så svårt att bestämma mig för vad jag tycker är fint och vad som skulle passa och se bra ut, för man vill inte vara tvungen att måla om nånstans... 
Till middag idag hade vi en rätt över från förra veckans matkasse (är f.ö helt såld på det här med matkasse) : kyckling ben med couscous sallad (m.fänkål, paprika, rödlök och broccoli) och yoghurt. Jag gjorde även en egen sats hummus med mycket vitlök att ha till det och hör och häpna! Min matkräsna och ytterst matpetiga kille tyckte det var supergott och sa att han gärna skulle äta det igen! WOW! Det lönar sig att våga testa nytt ibland och jag är jätteglad att jag tjatade till mig att vi skulle prova att ha matkassen. Det har verkligen funkat riktigt bra - mycket mat (räcker alltid till matlåda/lunch dagen efter), mycket grönsaker, och framförallt nya rätter och smaker att testa :)

Monday again. I had a really laid back day, just reading, studying and browsing (mostly that last one :P )The weekend was chill, we went and bought some new flooring for the hallway, and looked at paint samples. I'm hopeless when it comes to deciding on paint colors for the walls, I want it to not be boring, but at the same time I know I'll have to live with my decision for a long while to come! Decisions, decisions...
For dinner today I made chicken drumsticks with a couscous salad (with fennel, red bell pepper, red onion and broccoli), yoghurt sauce and a side of hummus with lots of garlic, and wonder of wonders my picky, meat-loving man decided he really liked it!! I was in shock! I was totally expecting him to diss the couscous, but he thought it was really good and even said he would gladly eat this dish again!! Speechless, but at the same time elated! I guess it really does pay to keep experimenting and trying and serving up new foods and tastes even to the most skeptic. I will get him yet!

No comments:

Post a Comment