Friday, March 28, 2014

En lång dag

Det har varit en otroligt lång pluggdag idag. Jag är verkligen trött i kroppen och knoppen. Vi började med att träffas kl. 09.00 på campus Ersta för att förberedda lite inför vår första handledningstillfälle kl.10.00. Sprang till tåget och gick ca 20 min från Söder till campus. Handledningen var jättebra, gav mycket och det var skönt att få bekräftelse på att vi är på rätt spår och även får mycket bra tips kring mycket av det praktiska och hur man ska strukturera upp uppsatsen. Vi satt kvar sedan på skolan en stund och jobbade på vår enkät som vi behövde vara klar med idag. Sedan åkte vi direkt hem till mig och satt tillsammans och jobbade på frågorna, begreppsförklaring, formulering, översättning till engelska och framförallt  diskuterade alla möjliga vinklar, så alla vår överens om slutprodukten - inte helt lätt! Någon gång under eftermiddagen hann jag även lämna in min individuell uppgift som hade deadline kl. 17.00. Strax efter 18.30 blev vi klara och det blev äntligen helg. Det är både fördelaktigt och stressigt att jobba under tidspress. Man är tvungen att vara effektiv och koncentrera tankarna, men det tar på tålamodet att jobba en hel dag i grupp och risken är att man till slut är för trött för att orka bryr sig, vilket man ångrar sen. Det är skönt att ha det gjort iaf och vi ligger väldigt bra till tidsmässigt, något som vår handledare påpekade och var imponerad över att vi hade kommit längre att vad han trodde vid det här laget
Men nu tänker jag ta helg och njuta av det fina vädret som vi ska få i helgen :) Ha det riktigt toppen ni med! 

No comments:

Post a Comment