Sunday, March 23, 2014

A pair of sunny days

I fredagskväll  hämtade jag Tess, som sov över här och var hos oss i lördags. Hon tycker att det är så roligt att hålla på med och gå runt efter Nero, så det blir automatisk mindre jobb för mig då hon är så upptagen med honom :P.  Jag är så tacksam att jag har det här jobbet, jag kan vara hemma och hon bara hänger med i svängarna. Det känns inte som ett jobb, trots att jag tar på allvar och är väldigt proffsigt ändå (tycker jag!). Igår kväll kom min kompis Sophie, hennes man och deras 2 barn över på middag, såg verkligen fram emot att hänga med de och att våra män skulle oxå få en chans att träffas :D. Aislynn och deras 7-årige son spelade PS3 och kom väldigt bra överens och lillen lekte fint och underhöll sig själv i princip hela kvällen, så vi vuxna fick prata och umgås.
Idag har vi tagit en lång promenad allihopa och hittade en inhägnad där vi kunde släppa Nero - skönt att vara ute och njuta av vårsolen och göra saker tillsammans. Hoppas ni alla haft en toppen helg!

My weekend so far has been: a little bit of work Friday- Saturday with Tess, some new friends over for dinner on Saturday and a long walk in the spring sunshine today, bringing me lots of happy feelings and positive energy! Hope you've had a great weekend too! 

No comments:

Post a Comment