Tuesday, April 15, 2014

Almost missed it again...

I förra veckan när jag var bortrest hade Aislynn en tandläkare tid. Jag påminde de innan jag åkte och sedan när vi pratade på Skype påminde jag de igen att se till att komma iväg till den. Det blev inte så, på något sätt lyckades de inte komma iväg och det var paniksamtal till mig i Nederländerna, som ändå inte kunde göra någonting. Sånt som händer ibland. Jag lyckades ändå få en återbudstid idag kl.16.20, annars hade vi fått komma dit först i slutet på maj!  Imorse var jag och träffade uppsatsgruppen på skolan ett par timmar, när jag kom hem lagade jag lunch och sedan somnade på soffan, måste ha somnat riktigt ordentligt för jag vaknade med ett ryck kl. 16.10! Vi fick springa till tåget och hann precis! Besöket gick bra, Aislynn var ganska nervös, men fixade det ändå, tandläkaren fick lägga bedövning och dra ut 2 mjölktänder som har varit lite envisa. Vi hade lovat henne att köpa hem middag från Subway efteråt, något som hon kan äta om ett par timmar när effekten från bedövningen har minskat . Nu behöver inte vi besöka tandläkare igen förrän ett halvår framåt - skönt. 
  

Aislynn had a dentist visit today to pull out her last 2 stubborn baby teeth. She had an appointment last week, while I was away, but my dear peeps did not manage to get it together and get there! Luckily I was able to get a new appointment fairly quickly, which was today at 16.20. I fell asleep after lunch tho, and woke up with a start at 16.10! We ran to the train and made it, but just barely! The visit went well, Aislynn was nervous but brave! So now we don't have to go to the dentist for another 6 months at least.


No comments:

Post a Comment