Thursday, April 24, 2014

Flow

Some days have flow and some days don't and I've come to accept that. Yesterday was one of those "flow" days. Love it when that happens, that at the end of the day you've gotten so many things done and it feels effortless.  Today feels rather less so, but we soldier on. Mats got up at 05.00 this morning to go to Vetlanda for work, which also means I woke up then and couldn't really go back to sleep. Yipee. But since he's spending the night away, I might just go to bed really early tonight instead.
Feeling a little frustrated at the moment with our thesis, and a bit lost. Good thing our trio is meeting up tomorrow to discuss and continue working on it.

Vissa dagar har det och vissa inte, och det har jag lärt mig att leva med. Igår var en sådan dag där allting bara flöt på, kändes som att jag fick massor gjort och utan vidare ansträngning. Började morgonen med bra och effektiv pluggtid i ett par timmar, sedan tog jag bilen och åkte till Västerhaninge för att hälsa på en kompis och hennes 10-månader gamla dotter och hämta en hel hög med bebiskläder! Så nu har vi säkert 10 ggr så mycket kläder än vi behöver. Jag hann ute en sväng med Nero och sedan åkte in till Kungsholmen för att träffa Mats och titta på en barnvagn, som vi köpte och han fick ta hem på tåget, för jag skulle vidare direkt till flygplatsen och hämta Aislynn.  Vi kom hem runt 20.30 och det var säkert minst en timme innan hon hade varvat ner och kunde gå lägga sig. 
Idag är det inte lika mycket flytt. Mats skulle gå upp kl.05.00 imorse och åka till Vetlanda, vilket betydde att även jag vaknade då och kunde inte riktigt somna om. Det står lite still i huvudet idag också och jag känner mig lite vilsen och som att jag inte riktigt vet vad jag håller på med just nu gällande uppsatsen. Tur att vår grupp ska ses imorgon och kan  jobba vidare på det. 
Ikväll kommer Jojo över och hänger en stund och sen blir det förmodligen en tidig kväll för mig.

No comments:

Post a Comment