Thursday, January 29, 2015

Inte ett dugg bitter

Verkar vara något slags mantra jag finner mig i just nu - jag är trött. Jag är trött och har jag nämnt att jag är trött? Jag vet att det ska vara så när man har en bebis hemma, och är heltidsstuderande, har ett hem att sköta, och en människa till som går hemma, en tweenie dotter som behöver tid och uppmärksamhet... men va fan. Jag lider av sömnbrist så det skriker i mitt huvud och känner paniken och ångest inför det som kommer skall...(vi behöver fortfarande komma på ett ämne till uppsatsen, men först ska vi skriva ett j*vla metod PM och avklara en hemtenta - no pressure!)
Jag går o lägger mig tidigare och tidigare på kvällen ( vilket är, ironiskt nog, den enda tid jag har att plugga och läsa, men vem f*n orkar läsa rapporter, tidigare forskning och akademiska artiklar på kvällen??!) men vaknar trött... och så går dagarna, trött, orkar inte, men mår dåligt för jag är trött och orkar inte.  Ja, det här får bli ett deppigt inlägg för sådant är livet eller hur? Inte bara kul och trevligt och fint hela tiden, en blogg måste ju få tillåtelse att vara äkta och fylld med de känslor och tankar som är aktuella. Tack och godnatt. 

No comments:

Post a Comment