Tuesday, January 13, 2015

the 6th

Nu börjar jag må lite bättre - äntligen. Det har varit skönt att ha ett ledigt jullov och tid att återhämta sig, att vila (iaf  lite grann) och att kunna glädjas att hur långt jag har kommit hittills med studierna! Allting är nu rättad betygen har registrerats och jag har inga restuppgifter och kan blicka framåt! Jul firade vi hemma i lugn och ro, vi hann träffa kompisar under mellandagarna och var värdar för ett mycket trevligt nyårsfirande med Malin och Tomas. Jag har inte haft något val  under lovet, utan har behövt ta det väldigt lugnt, för kroppen har helt enkelt inte orkat med. Jag har varit ordentligt förkyld, sjuklig och trött samtidigt som jag har velat göra saker, och får saker gjort, som jag brukar vilja så fort jag får lite ledig tid.
Nästa vecka börjar 6.e terminen på min utbildning, vilket betyder att jag ska skriva ett examensarbete, min C-uppsats. Jag känner mig ganska taggad inför den, men på något sätt ganska slutkörd och trött ändå. Det kommer vara en utmaning att ha Alexa hemma och vara heltidsstudent. Jag förstår vilken mastodont uppsatsen kommer att vara och förmodligen kommer jag förlora en del sömn, falla några tårar och vara väldigt frustrerad emellanåt. Det är det som jag fasar lite inför..... Jag ger mig själv lite pepp och laddar inför min näst sista termin! 




1 comment:

  1. Skönt att du mår bättre :) Tror du har precis rätt inställning till C-uppsatsen... Men det är så skönt när den är klar :) Lycka till :)

    ReplyDelete