Wednesday, August 29, 2012

Ersta Sköndal Högskola- My first day

I had a great first day at school today :) It's pretty easy to get to school, takes me just over half an hour. The people I met today were all friendly and really nice and unlike Mittuniversitet, everything seems to be really organized and streamlined. I had my first lecture this morning and the atmosphere was good, it felt like I'd made the right choice! Whew! I got my schedule for the whole term as well, which is nice to have, to be able to plan things around it. It takes me just over half an hour to get to school as well, which is really nice, and means that I don't have to be rushed in the mornings and can drop off Aislynn at 08.00, since we don't start until 09.00 :) Now I just have to get my hands on the books for this course.

Första dagen på högskolan idag och det kändes riktigt bra. Stämmningen var skön, de personer som jag träffade idag var trevliga och ville lära känna andra. I motsatsen till Mittuniversitet känns Ersta proffessionella och organiserade. Jag gick upp och registererade mig idag innan föreläsningen och fick med mig schemat för hela terminen, studiehandledningen och annan information ang. tentor och vem man skulle vända sig till för de olika delmoment. Jag tycker det är skönt att veta hur föreläsningar och tentor är upplagda en bra bit i förväg, så jag kan även plannera in jobb och annat längre fram. Vi börjar inte tidigare än kl. 09.00 heller, iaf den här terminen, så jag kan lugnt lämna Aislynn kl. 08.00 och inte behöva stressa på morgonarna :) Nu är det bara att införskaffa kurslitteraturen!

2 comments:

  1. After many agony and choices, decisions, it pays off. Glad you are finding your liking. I figure is a school to becoming a teacher, right?

    ReplyDelete
  2. I wouldn't go so far as to say agony, but I think I've come to the right place. No, not teaching, social sciences and social work

    ReplyDelete