Thursday, August 9, 2012

Eternal life - a pretty good deal?

Yeeehaw! :) I'm now officially on vacation! I'm actually glad to have worked this summer, we were quite a few of us regulars who didn't take vacation early this  year, so it was nice to have each other the whole summer at work. Plus the weather's been crap this summer, it's been rainy and cloudy, so I didn't miss much anyway :-P

I had an interesting little encounter yesterday evening on my way home from work : it was raining and so I decided to wait for the bus (I normally walk about 1km otherwise). So I get to the bus stop and there are already 2 older men sitting there, and as I approach, one of them very politely moves his bag so there's space for me to get by. Since they are already talking amongst themselves, I'm not really paying attention to them, until I realise one of them is trying to talk to me :-P " It's really raining isn't it?" says the one dude. I'm like . " huh what? Oh, yeh, it's really raining". Then he proceeds to get up and try to hand me a pamphlet of some sort, and says " have you heard about Jesus?". Ohhh I just had to laugh and say, " no thanks",  then he says " no? well you can have eternal life! That's a pretty good deal! Aren't you interested?" Me: " no, I'm really not".

I was very polite and courteous and let them down nicely, but I couldn't help but laugh all too knowingly, and then feel quite sorry for them, because I know what it's like, having been there and walked in their shoes. I felt grateful that that is a closed chapter of my life and that I'm free to be as religious (or in my case NON-religious) as I choose. Hallelujah. 


Äntligen på semester!!! :-) Det var faktiskt skönt  att jobba denna sommar, vi var flera ordinarie personal som valde att ta semester sent i år, och då hade vi varann hela sommaren. Plus att vädret har varit rätt dåligt, mycket moln och regn och inga riktiga varma perioder, så jag missade inte så mycket iom att jag jobbade i princip hela sommaren. 

På väg hem från jobbet igårkväll träffade jag ett par gubbar som ville berätta om jesus . Det regnade och jag stod o väntade på bussen (annars brukar jag gå ca 1 km upp till stationen) och så ställer jag mig i busskuren där det sitter 2 gubbar redan. De pratade med varandra, så jag hörde först inte när gubben försökte starta ett samtal : " det regnar väldigt eller hur?"  Jag : " va? öh, ja, det regnar mycket" :-p. Han ställer sig upp och försöker ge mig en broschyr och frågar " har nån berättat för dig om jesus?"  Jag småskrattar och säger " nej tack" han säger " men du kan få evigt liv! Det är en ganska bra deal va? Är du inte intresserade?"  " nej, verkligen inte", säger jag.  Jag var ju artigt mot dem, men kunde inte hjälpa att jag skrattade. Jag tyckte det hela var ganska löjligt och så tyckte jag faktiskt synd om de samtidigt som jag visste mycket väl hur det känns att stå där och försök tvinga ens religiössynpunkt på någon annan. Jag är så lättad och tacksam att det där är ett stängt kapitel i mitt liv som jag kommer aldrig få återuppleva. Nu får jag själv välja hur religös, eller i mitt fall, icke-religös jag vill vara. Punkt slut.



1 comment:

  1. ha ha ha...why you of all people, God is watching over. It has nothing to do with or without religions?

    Have a wonderful awesome holiday, and happy moving!

    ReplyDelete