Monday, June 9, 2014

Nationaldagen och helgen

Ännu en 3-dagarshelg har passerat, skönt med dessa långhelger! I fredags var det nationaldagen och då jag orkade inte riktigt gå runt på stan och kolla på firandet, fick Aislynn följa med min kompis Johanna och gå runt på stan lite. Jag åkte och lämnade henne och sedan passade på luncha med Lanna i Farsta C. Det är så skönt att ha lite tid nu att träffa kompisar och ta igen lite! I lördags var vi rätt så trötta allihopa och tog en väldigt lugn dag. Aislynns kompis kom på em och sov över. 
Igår hade vi Roccos matte och husse, Richard och Jenny över för att grilla och umgås. Självklart följde Rocco med och han och Nero var på varandra och lekte över hela huset  :) En skittrevlig kväll hade vi, med mycket prat och god mat! 



Idag på fm har jag varit och besökte min framtida praktikplats i Björkhagen. En klasskompis till mig
ska sommarjobba där, så jag kommer att ha någon som vet hur det går till och som jag kan fråga om allt sedan :) Jag träffade hon som kommer vara min handledare och en del andra folk, alla var supertrevliga, välkomnande och jag tror jag kommer trivas toppen fint där.

Have had another lovely 3-day weekend that passed by too quickly! It was Swedish nationaldag on Friday and I didn't really have the energy to partake in the festivities, but Aislynn got to go with my friend Johanna and spend the day in town. I went and had lunch with my friend Lanna at Farsta C.  It's nice having the time to meet and catch up with all my lovely friends!  
Yesterday we had our new friends, Rocco's owners, Richard & Jenny over for a a BBQ. We had a really fabulous time, good  food and good conversation. The dogs had at least as much fun as we had, probably more :)

No comments:

Post a Comment