Wednesday, June 11, 2014

Wednesday

En riktig seg dag hade jag idag.. sov dålig inatt, gick upp kl. 05.00 för att äta för jag var så hungrig att jag inte kunde sova :P.  Idag är det också första dagen Mats är tillbaka på jobbet (dock på halvtid), men jag kommer att sakna att ha honom hemma och alltid tillgänglig! 
Igår tog jag bilen och åkte och hälsade på min kompis Olive som också väntar barn (hennes 4.e!). Vi umgicks rätt mycket när vi bodde i Tyresö båda två, men nu har det blivit så att man hinner inte ses lika ofta. Så gött att få lite kvalitetstid med henne och roligt att få prata om allt som har med bebisar att göra. Hon fick även en hel del bebiskläder av mig, eftersom jag har så fina vänner och har fått mer än vad jag kommer kunna använda själv.
Idag hade jag bara en sak som jag skulle göra och det var att åka till skolan och hämta vår uppsats som examinatorn lagt i en av våra fack. Vi har redan fått den tillbaka och vi blev inte godkända. Så less och sjukt tråkigt. Vi har en del som ska kompletteras och det blir så att man inte kan släppa den, njut av ledigheten/graviditeten och koppla av ordentligt... plus har både de andra tjejerna som har skrivit med mig  börjat sommarjobba/ ska gå på välförtjänt semester, och de har också annat att tänka på, så nu vi vill bara få den fixat så fort som möjligt. Imorgon har vi planerat att de kommer hit på e.m. (när de har slutat jobba stackarna!!) och då ska vi försöka göra klart det som behöver göras och dela upp resten, så kanske man kan jobba vidare med den när det passar en och vi behöver inte sitta ihop.
Men imorgon är det också skolavslutning för min tjej som går ut 4.an nu!!! Helt otroligt vad tiden går fort! Vi ska dit på f.m och vara med på skolavslutningen och sedan måste Mats till jobbet och jag kommer har en plugg em/kväll. :( 

Gadz, I was so tired today! Didn't sleep well last night, woke up at 05.00 to eat, cuz I was so hungry I couldn't stay in bed :P.  Mats goes back to work today (half-time) already, am gonna miss having him around the house and avaliable at all times!
Yesterday I took the car and went to visit my lovely friend Olive who is also expecting ( her 4th!). We used to see each other alot when we both lived in the same area, but since we've moved away, we don't get to spend as much time together, so it was really nice to have some quality time and talk about all things baby :) I've been so lucky and have gotten so many cute baby clothes ( more than I'll be able to use! )  from friends, that I brought some with me for her as well.
Today I had just one thing to do : go to school and pick up the paper copy of our thesis with comments and feedback from our examinator. We didn't pass, and we have to do some more work on the thesis before we'll be given a passing grade. Sucks majorly. Especially because we all really need to be able to focus on other things and be done with all things school! Both of the other girls have either started their summer jobs already, or are about to take some well-deserved vacation time, and I just want to be able to relax and enjoy these last couple weeks! So now we just need to get it over with, fix what needs to be fixed and get it done. The girls are coming over tomorrow ( after work poor things!) and we'll work on it together.
But tomorrow is also the last day of the school year for Aislynn, who is graduating 4th grade! Can't get over how time flies and how big she's getting! The ceremony is in the morning, and then Mats has to go to work and I'm having a study afternoon/evening tomorrow :( 

No comments:

Post a Comment