Thursday, June 5, 2014

Opponering

Igår var det  dags för vår sista seminariet för terminen, opponering och respondentskap för b-uppsatsen. Den uppsatsen som vi skulle granska hade ganska många brister och mycket som fanns kvar att jobba på, något som även författargruppen var välmedvetna om. I övrigt tyckte jag att det gick ganska bra att granska den andra gruppens och sedan försvara vårt eget arbete, men att det även kändes som att vi fick mycket kritik som inte direkt var berättigad... ..och någon kommentar från examinator igår som fick mig att ana att vi kanske kommer behöva komplettera... alltså att det blir ett underkänt arbete. Och det efter allt jobb som vi har lagt ner och så som vi har kämpat. Kände mig rätt besviken och ledsen igår när jag kom hem, att det fanns en risk att vi inte skulle blir godkända. Men nu ska man kanske inte ta ut något i förskott, utan det återstår att se. Förhoppningsvis får vi reda på det nästa vecka och då vet vi vad som gäller.

Idag var jag förbi mitt gamla jobb en sväng och fick ett intyg för graviditetspenning, känns som allt sådant blir nu gjort i sista minuten, men jag har helt ärligt inte haft tid att hålla på med det förrän nu. Men min chef var väldigt hjälpsam och tillmötesgående, vilket underlättar och är alltid skönt. Nu hoppas jag att handläggning inte tar allt för lång tid för då blir jag utan pengar, vilken tur att man fick tillbaka på skatteåterbäring i år!

No comments:

Post a Comment