Monday, August 18, 2014

Hänt sedan sist/ Finally an update!

My blog feels very neglected these days! I have been thinking about posting, but usually I just don't get around to it, or the baby needs something so I don't have too many minutes together of time where I can actually sit and write.
I have spent the last week taking it easy and enjoying the last days before school starts again. Last weekend we spent with Mats' cousin and brother, respectively and spent lots of time enjoying the sun. And this weekend I went to visit my friend Olive who has also recently given birth to a baby girl! So we got lots of baby cuddles and snuggles!
I actually start school this week, but will most likely just go on Friday when we have an obligatory seminar. Aislynn doesn't start till Wednesday, so I'm for sure at home until Thursday at least. I'm actually very much looking forward to this term, to being a trainee and getting som job experience. I've been going a bit stir-crazy being at home all the time, and rather unstitmulated mentally, so even though I'm sure it's going to be a challenge with the logistics and juggling home-life and studies in the fall, I am looking forwad to a change of scenery and a chance to do something different 4 days a week.

Förra veckan var den sista lediga veckan för mig och barnen ( vad nytt det känns att skriva "barnen" :P )Vi har inte gjort så mycket, Aislynns kompis var hos oss några dagar, och i fredags åkte jag med barnen till Farsta C och vi shoppade lite "back-to-school" grejs till Aislynn och åt lunch ute. Igår åkte jag hem till min kompis Olive som också har fått en liten tjej för ca en vecka sedan! Sjukt hur fort dessa småttigar växer, Alexa var nästan stor i jämförelse, men inte riktigt :P. Det var mycket tjejsnack som alltid när vi två ses och såklart mycket bäbismys!! <3<3
Helgen innan hade vi varit hemma hos både Mats' kusin på lördag och åkte ut på en båttur i skärgården. Pojkarna fiskade, vi gick i land på en alldeles egen ö och badade och hade picknick, en riktigt rolig och lyckad dag för hela familjen som även gjorde mig lite sugen på båtliv!  :) Dagen därpå, alltså söndag, åkte vi hem till Tomas & Malin, åkte till en badplats i närheten och badade och sedan bjöds det på middag hemma hos de. En trevlig dag/kväll, som det brukar vara när vi ses och umgås. 
Idag är egentligen första skoldagen för mig för denna termin. Vi hade kursintroduktionen idag och sedan är det föreläsningar hela veckan och avslutningsvis en examinerande seminarium på fredag! Ingen mjukstart inte, men eftersom Aislynn börjar inte skolan förrän på onsdag, så kommer jag som tidigast kunna vara i skolan på torsdag, men jag måste hur som gå dit på fredag och då får Mats vara hemma. 
1 September är första praktikdagen, alltså om 2 veckor exakt! Det känns faktiskt jättespännande och jag ser verkligen fram emot att få komma iväg och ha en annorlunda vardag några dagar i veckan, jag känner mig lite rastlös hemma och behöver nog lite mer mentala utmaning än vad jag har just nu. Jag tror jag kommer verkligen trivas med att praktisera 4 dagar i veckan och vara hemma sedan de resterande 3.

No comments:

Post a Comment