Tuesday, August 26, 2014

Trött måndag

Idag har varit en seg dag, hade planer på kanske besöka en kompis eller gå på öppna förskolan, men efter en runda med hunden och en tur till centrum för att handla, insåg jag att jag helt enkelt orkade inte. Har släpat mig själv runt här hemma istället och hoppas att jag får några timmars sömn i natt.

Jag håller på testa en bärsjal istället för bärselen som vi har hemma. Införskaffade en begagnad bärsjal billigt i helgen och hade den bl.a på 50års festen som vi var på i lördags och tyckte det funkade bra att bära henne i den i närmare 3 timmar i sträck.  Jag tycker hon sover riktigt bra i den och det är skönt att inte hennes fötter hänger utan stöd, men däremot är den lite bökigt att sätta på och väldigt varma blir vi båda två när den används inomhus. Det känns i ryggen med båda varianter, kanske något mindre med sjalen, jag testar i några dagar till ;)

I'm feeling extra tired today, hade plans to maybe go visit a friend or do something (I'm so bored!!!), but after walking the dog and shopping, I didn't have the energy. Been walking around in zombie-mode all day, hope I get to sleep better tonight. In other news, I've been trying out a different kind of baby-carrier! :D

2 comments:

  1. Ni kom iväg på 50-års festen iallafall :)
    Jag använde bärsjal mycket till Ella. Tyckte den var jätte bra. Tror jag har kvar den någonstans (vet ej var) har glömt av den, annars hade du kunnat få den. Hoppas du blir nöjd med den. Jag gillade vår, Tomas vägrade använda den, han tyckte det blev för varmt och instängt... Men Ella och jag gillade den :)
    Lycka till med skolan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe, jo det gjorde vi, kändes som att vi hade lovat och smått oartigt skulle det vara att banga i sista minuten, var faktiskt ganska trevligt ändå ;-)

      Delete