Friday, August 1, 2014

Lazy days

We've been enjoying some amazingly warm weather, especially for Sweden! I'm loving it, the only downside though is that it's a bit hot for the baby to be out in the sun. We've spent some lazy days at the beach close to our house, Aislynn in the water and baby and me on the beach in the shade. I'm slowly getting the hang of Alexa's sleep and eating routines, and it's going much better. It's starting to feel more and more okay for me to continue studying and my working as a trainee in the fall. I would really love to be able to finish my education with my class and all the people that I've gotten to know. I also already have a partner for my bachelor's thesis, so would HATE to have to find someone else! I'm so close, the end is finally in sight, "just" 3 terms away from graduating! I'm sure the fall term is gonna be a challenge, but we'll make it work ;-) Wishing everyone a lovely weekend! <3

Njuter verkligen av solen och värmen, det enda nackdelen är att det är lite för varmt för Alexa att vara ut solen. Men det är inte mindre varmt i huset, så det är skönt ändå att vara utomhus om det går. Vi har spenderat några dagar på stranden, Aislynn badat och vi har suttit i skuggan och slappat. I onsdags hämtade jag upp mitt avlösare barn som skulle vara här till fredag. Igår var vi nere på stranden igen och idag har det varit inomhuslekar och snart ska vi ner till parken i centrum. Parken har helrenoverats nyligen så vi ska gå kolla. 
Den lilla stranden hos oss


Mina smultronsplantor på balkongen :). Vi går på "smultronsjakt" varje morgon

Skönt att sova i skuggan

 Vi börjar få lite hum om sov-/matrutiner med beben och det går ganska bra. Trotts att jag ganska mycket ledighet kvar har tankar ändå gått till höstensschemat, skolan och den kommande terminen. Tanken att jag ska fortsätter med skolan och praktik till hösten känns faktiskt mer och mer okej, inte helt lätt, men jag tror jag kommer ångra det djupt annars - det är nära slutet nu! " Bara" 3 terminer kvar! Jag gillar min klass och dem människor jag lärt känna, och att tanken att behöva ta ett uppehåll och eventuellt skriva C-uppsatsen men någon annan känns inte alls bra!  Jag tror det kommer vara lite pyssligt, men det kommer oxå gå bra. Trevlig helg på er! <3 


No comments:

Post a Comment