Wednesday, September 24, 2014

Ja må han leva!!

Jag märker verkligen att tiden går så himla fort för mig just nu! Redan har det nästan gått en fjärdedel av praktiktiden- helt sjukt. Å ena sidan så skulle jag ville prova på mycket mer än vad jag kommer hinna med och tycker att det är synd att det är så kort tid, medan å andra sidan så saknar jag min bebe och sovmorgonarna och att jag har ganska mycket ledig tid annars :D. Det känns att jag har verkligen kommit igång iaf, jag jobbar själv och klarar av att göra det mesta nu. I tisdags hade vinmöte med stadsdelsdirektören och avdelningschefer och fick lite mer info om hur budgeten styr, hur pengarna fördelas och lite kring hur organisationen ser ut. Efter det var jag med på ärendedragning hos biståndshandläggare för funktionshindrade vilket var jätteintressant! De jobbar med en annan lagstiftning och jag har inte alls lika mycket erfarenhet av människor med funktionshinder som jag har med äldreomsorg, så mycket var nytt och jag tror jag ska försöka gå brevid några dagar där också och se hur de jobbar. 
Idag fyllde min fina "gubbe" 40 år! Nu är han officiellt gammal! :p men skämt åsido så önskar jag honom så mycket hälsa, lycka och kärlek 💖💖. Vi firade honom med att köpa hem lite god mat idag,  och goda chokladbakelser med glass till efterrätt, men han ska bli ordentligt firad även på lördag då det kommer lite folk hem till oss :) 
Vad skönt det ska bli med en ledig dag imorgon känner jag! Alexa kommer bli så bortskämd, jag går runt och bär på henne så fort jag är hemma, men jag kan inte låta bli, jag äääälskar min plutt!!! 

No comments:

Post a Comment