Sunday, January 6, 2013

Handboll hela dagen lång...

Jag är tillbaka! Saknat mig? Det har varit en utmanande julledighet på många vis, bl.a för att jag valde att jobba ganska mycket. I fredags jobbade jag 13.00-21.00. Det har varit ganska händelserikt på jobbet också och många samtal med både anhöriga, personal och ledning. Sådant tar ju också mycket energi och har nog påverkat mig en del - jag vill gärna vara med och påverka och förbättra situationen trots att jag är tjänstledig just nu.
Igår var det dags för en heldag med handboll. Vi skulle vara i Tumba idrotthus kl. 09.40 på morgonen. Vi gick och la oss ganska tidigt i fredags för att orka gå upp. Min mor valde att följa med och det var en upplevelse för henne ocskå, hon hade aldrig sett något sådant förrut. Tjejerna var jätteduktiga, de vann 4 av de 6 matcher som spelades. Aislynn har blivit riktigt duktig på försvarsspel och trots att hon blev tacklad ett par gånger så var hon tuff och försätte! :)  Tjejernas sista matchen började kl. 16.20 och efter  en hel dag i idrottshuset så åkte vi hem. Laget ska egentligen spela finalen idag med, men jag kände att vi behövde en paus och en vilodag innan Måndag då livet börjar igen. Imorgon är det åter till vardagen och verkligheten och jag måste erkänna att jag faktiskt ser väldigt mycket fram emot det. 

No comments:

Post a Comment