Friday, January 11, 2013

Today is: day 5 of P90X. Finding motivation today was tough, and what throws my the most is not the exercises are so hard, but the fact that I have absolutely no balance, so I can't even do them properly without falling over. But I'm trying to have patience and hope that I'll improve.
Aislynn has a friend from school sleeping over tonight, they helped me fill the wontons for dinner and then Aislynn had handball training, so her friend went along with her.
Tomorrow is the day for my retake exam and I'm keeping my fingers crossed that it'll go well! Yesterday I went over to my study buddy/ classmates' and spent a few hours there. It really does help to have someone to study with (provided you are efficient and help each other) and keeps you disciplined. So I hope I'm ready for the exam tomorrow!

Idag är dag 5 av P90X för mig och jag hade jättesvårt att hitta motivationen idag. Det som är så frustrerande är inte att jag tycket att sjalva träning är tuff, men att jag har ingen balans alls. Jag kan inte ens göra övningarna utan att ramla och det är ingen kul. Men jag vet är det är så det är i början och jag hoppas på förbättring snart!
En av Aislynns kompisar från skolan följde med hem idag och hon ska sova över ikväll. Tjejerna hjälpte mig med fyllningen till wontons som vi ska äta till middag och sedan var det dags för handbollsträning för Aislynn, och hennes kompis följde med. 
Imorgon är det dags för omtentan och jag håller tummarna att det ska gå bra! Igår var jag hemma hos min pluggkompis och fick lite mer gjort än vad jag kanske hade om jag hade suttit hemma själv. Det är så skönt att har någon som jag verkligen funkar med och jag uppskattar att kunna plugga tillsammans med någon. Så nu hoppas jag att jag är redo inför morgondagens tenta!

1 comment: