Monday, May 20, 2013

Ja må de leva!

Hello Monday! Känns faktiskt bra att komma igång igen idag efter helgen. Haft fult upp egentligen hela helgen, Aislynn skulle vara hos sin kompis i Tyresö hela helgen, så jag lämnade henne dit på i fredags på em. Hann knappt komma hem innan jag fick åka ut igen och hämta mitt avlösarebarn. Mats hade en AW, så Tess och jag myste och kollade på film på kvällen. 
I lördags var det städdag ute på gården. Mats fick börja där ute med alla andra medans jag åkte och lämnade Tess, när jag kom tillbax och bytte om då var det bara att sätta igång och måla! Lekparkens staket, lekstugan och blomlådorna fick lite nytt färg! :) Träffade och pratade med några grannar som man inte hade träffat förut. 
På kvällen åkte vi över till Tomas & Malin för att fira Tomas & Felix. Mats och jag bestämde oss för att åka kommunalt så vi både kunde ta en drink och, eftersom vi var barnfria, men ack så typiskt krånglade det till i trafiken, och hela resan tog mycket längre än den skulle. Vi hade dock en mycket trevlig kväll, med mycket mat och lite mer vuxenprat än vad vi annars bruka hinna med :) 
Blev inte så mycket sovmorgon på söndag, för vi både två hade grejer vi ville hinna med under dagen. Jag åkte iväg och jobbade kväll sen vid 13-tiden. Under kvällspasset fick vi veta att det gick en luffare omkring i huset, som hade tagit sig in i byggnaden,smutsat ner toaletten och tagit sig in på en annan avdelning. Det gick först inte så bra att kontakat säkerhetsbolaget, som vidare tyckte att vi skulle ringa polisen, och polisen tyckte det hela lät väldigt märkligt innan de förstod att det INTE var en av boende som vandrade omkring, utan nån utifrån! :D Huset har en stor kulvert på källarplan och därifrån kommer man in typ överallt (inkl.till centralköket), så det kändes väldigt viktigt att någon kom och kollade att det inte fanns någon obehörig där. Tror att det slutade bra iaf, det var fortforande lite samtal och sånt som pågick när jag åkte hem kl. 20.00. 

Hello Monday! Have had a great, but busy weekend. Worked Friday evening, had a cleaning-day Saturday, with all the neighbours,we painted the playground area outside, raked leaves trimmed bushes, and generally cleaned up the area. On Saturday we went to Tomas & Malins' and celebrated Tomas & Felixs' birthdays. Even though I worked Sunday evening,  it feels kinda  good to be busy again today. 


No comments:

Post a Comment