Friday, May 3, 2013

Veckan som varit :

Frustrerande!!! Har försökt i typ en timme nu och jag kan tydligen inte lägga upp bilder..... jag fattar inte vad som är fel.  >:(

Helt otroligt vad en vecka kan gå förbi så där fort! Det har varit full rulle HELA veckan! Började i måndags med en studiebesök hos KRIS (Kriminellas revansch i samhället). Vi ska göra både en muntligt presentation om detta, plus en skriftligt grupparbete. I tisdags åkte jag och Aislynn till Franska Ambasaden och fixade ett nytt pass åt henne. Som vanligt när jag har med dem att göra, så får jag alltid misstänksamma, förvånade blickar och kommentarer om att jag inte kan franska.... fullt förståeligt från min sida, om inte en smula pinsamt, jag menar, är man medborgare så ska man kunna språket egentligen!! (ett tips kanske för svenska regeringen! Jag tycker det är hög tid att införa språkkrav på blivande medborgare!!!).Men jag är lite speciellt jag, ett alldelles eget annorlunda fall :)
I Onsdags var jag hemma, egentligen skulle vår grupp träffas och jobba vidare på muntliga redovisningen, men jag kände att jag behövde prioritera familjen. Vi var en sväng till byggvaruhus och köpte lite grejs till Mats' rum som han håller på renovera nu, och även lite blommor och sånt till balkongen - så nu är det finfint där ute och bara det lilla gör mig så glad! Igår hade jag en plugg dag, kände verkligen att jag behövde det, mycket att läsa och försöka förstå. Jag kom iväg på ett zumbapass oxå på em - välbehövligt. Mats var bortrest igår och kommer hem sent ikväll. 
Idag var vi återigen på KRIS och fick vara med på deras "morgonmöte". Jätteinspirerande var det och ganska starkt av de medlemmarna att dela väldigt privata, personliga saker med oss. Kände mig verkligen rörd och hedrad. Vi jobbade vidare sedan efter mötet med redovisningen och jag kom hem för en stund sen. Det var så fint väder och jag kände att jag ville ut och promenera och utförska området lite, så jag gick ut på en timmes promenad längs vattnet - jätteskönt. Ikväll ska jag och Aislynn ha ordentligt med fredagsmys, och imorgon bitti jobbar jag 7-15. Så där såg min vecka ut för den som är intresserad :D Trevlig helg på er alla!!

No comments:

Post a Comment