Monday, February 4, 2013

30 days and counting....

Monday. Not exactly my favorite day of the week, but today is a special day. It's been 30 days since I started P90X and I'm officially done with phase 1. I have never in my life before been this disciplined and followed through with an exercise program, so I am really tremendously proud of myself! When it comes down to it, no one but me knows the determination and self-will it takes to keep pushing play every day. However I have to also admit that I haven't really gotten the results I was hoping for. I might be(?) a little firmer in parts and yes, I'm undeniably stronger than I was 30 days ago,  but nothing is showing on the scale and that's really disappointing and frustrating. At the same time I haven't changed my eating habits particularly and I know that because of that I can't expect the greatest results, but it would have been nice to see some sort of change, regardless of how small.
I tried something new today and left to go the gym at the same time Aislynn left to go to school, right before 08.00 and I think it's a good strategy and one that might work for me. So I'm gonna try to go first thing in the morning on the days that I don't have classes in the morning and hopefully it'll also boost my results.

Måndag. Knappast min favorit veckodag, men den är en lite speciell dag för idag har det gått 30 dagar sedan jag började med P90X och jag är därmed klar med fas 1 - jag har ALDRIG i mitt liv haft så mycket själv disciplin att fullfölja nåt som jag gör nu och jag är riktigt stolt över mig själv! För trots allt, så är det faktiskt bara jag som vet hur mycket vilja och ansträngning det krävs för att trycka på play varje dag. Däremot så har inte jag riktigt varit nöjd med resultaten. Visst, jag känner mig starkare och kanske (?) något fastare på vissa delar av kroppen, men annars inga glädjerop här inte. På vågen syns ingen skillnad alls, vilket jag är jättebesviken över. Nu har jag inte ändrat min matvanor nåt nämnvärt, så jag vet att jag kan inte förvänta mig de största förändringar, men något, oavsett hur litet, hade varit kul att se.
Jag provade något nytt idag och stack iväg på gymmet direkt på morgonen strax innan kl. 08.00, samtidigt som Aislynn skulle gå till skolan, och jag tror minsann att jag ska fortsätta med denna strategi, och gå till gymmet direkt på morgonen de dagar jag inte har lektion på fm, för att få in ännu mer träning. Förhoppningsvis ska det även ge mer synliga resultat.

No comments:

Post a Comment