Friday, February 22, 2013

So angry! >:-(

Sorry for my absence, but it's been a long week, with my paper, our oral presentation (which went smashingly, btw), and today we start our next course in psychology. I haven't really had time or energy for anything other than the bare necessities. I'm still working out everyday, also this week was definitely a struggle. I struggled. ALOT. But at least now I feel like I have a little better handle on things and I can plan and prioritize accordingly. I also still haven't gotten paid properly. It's making me very, very angry. I called them again today and am going to show up on Monday and most likely give notice to quit. I am really, really tired of feeling like I'm being taken advantage of. I also checked our schedule for this summer, when I was supposed to be back at work, and it's even worse than the one we have now, like for example me being scheduled to work 5 hours at a time, just so I don't have to take a break, but then on the weekends, they don't mind scheduling 8, 9 or even 12 hour shifts. It's inhumane and I'm worth so much more than that. I'm really, really upset and pretty much have had it.

Ledsen att jag inte har varit och skrivit på ett tag, men det har verkligen varit en full vecka. Igår hade vi hemtentan, examinerande muntligt redovisning (som gick bra, vi blev godkända!) och idag börjar nästa moment vilket ät psykologi delen. Vi fick även en ny hemtenta idag, så det har verkligen varit mycket information att ta in. Jag har inte gjort eller orkat göra något utöver det mest nödvändigt. Har lyckats fortsätta att träna varje dag, men det varit rikigt kämpigt. RIKTIGT!
Men nu känns det iaf att jag har lite koll på saker och vet hur jag ska prioritera och lägga upp mitt pluggande. Jag håller även fortforande på tjafsa med jobbet ang. lönen som inte har betalats ut. Jag är verkligen jättearg och jätteförbannad. Jag tycker inte att det ska vara så svårt och att jag ska behöva tjafsa om det och bli bemött på det sättet som jag har blivit bemött, dvs, inte alls hjälpsamt eller tillmötesgående! Jag ringde idag igen och ska dit på måndag och förmodligen säga upp mig. Är så himla trött på känna att de bara uttnytjar en och att man inte värd ett skit. Jag kollade även schemat frammåt sommaren och det verkar som om de tycker att jag ska jobba 5-timmars pass för det mesta, så jag slipper ta rast, men på helgerna så ska jag vara inne och jobba 8,9 eller 12 timmars pass. Helt otroligt. Jag typ finner inga ord, de är helt bortom förståndet om de tycker att det är okej att lägga en sån schema. Som ni kanske märker så har jag faktiskt fått nog, så som det känns idag iaf.


No comments:

Post a Comment