Tuesday, February 19, 2013

Hemtenta i socialgerontologi

Det hände en jättemysko sak i natt. Mats och jag både vaknade av ett ljud som jag trodde lät som om ytterdörren stängdes. Det var alltså tillräckligt högt så vi både två vaknade, Mats gick ner och kollade i hela huset, allt var som det skulle vara, inget tillsyntes som hade ramlat eller något.... jätteskumt. Jag hade förstås svårt att somna om efter det, lyssnade hela tiden efter och när jag väl somnade om drömde jag också väldigt konstiga saker om sköldpaddor som kröp på taket, sprang på mig och förvandlades till människor.... någon som är duktig på tyda drömmar och kan säga vad det kan betyda?
Idag kämpar jag vidare med hemtentan i socialgerontologi. Jag satt med den i princip hela dagen igår, men hade svårt att hitta en bra "flow".  Den ska vara inne nu på torsdag, men eftersom vi har en examinerande redovisning på torsdag, vill jag helst vara klar med den tills imorgon. Jag tror jag ska komma iväg på ett cirkelträningspass idag på gymmet, men annars är den hemtentan som gäller både idag och imorgon. Håll tummarna för mig! 

Something really strange happened last night, Mats and I both woke cuz we heard a noise. I thought it sounded like the outside door closing, the noise was loud enough that we both woke up and Mats went downstairs to check. He walked around the whole house and nothing was out of place, and everything seemed to be the way it should be. I had a hard time falling back asleep, as you might imagine, and when I finally did I dreamed the weirdest dream about turtles crawling on the roof, running back and forth on me, and turning into people.....hmmm anyone good at interpreting dreams that might have any idea what my dream might mean?
Today I'm forging on with my paper that's due on Thursday. I sat with it most of the day yesterday, but couldn't really get the creative juices flowing. It's due on Thursday, but we also have an oral exam and presentation on Thursday, so I'd really like to get it done by tomorrow. I've planned to get to the gym for a workout today, but other than that I'm really determined to make some progress today. Fingers crossed!

No comments:

Post a Comment