Monday, February 11, 2013

It can't be that difficult...

Hej hopp! Började dagen med en obligatorisk seminarium på fm och eftersom det var studiedag på Aislynns skola idag, fick hon gå hem direkt efter lunch och ha med sig sin kompis här. Så de leker fint där uppe och jag sitter och försöker få saker o ting gjort. 
Appropå det med jobbet som jag skrev om tidigare, att det är stressigt att inte hitta tid att jobba extra, så har det även varit struligt med utbetalning av min lön, och det tycker jag är så oerhört frustrerande! Jag menar, hur svårt ska det vara att sätta in de rätta timmar på rätt datum och sedan godkänna!?? Det beror ju självklart också på omständigheterna, iom våran chef fick sluta omedelbart där i december, och jag förstår att de på jobbet har fullt upp, men det ska ändå inte drabba mig, tycker jag. Det är också många helg/röda dagar som vi pratar om som det har blivit fel på, så det känns ändå värt att vara lite tjatigt och jobbigt och kräver att de rättar till det. Fast jag hatar att vara det, jag riktigt avskyr att vara den som måste tjata och "tjafsa" om pengar, för det är så det känns. *Suck*

Hey ya. Started the day with a obligatory seminar this morning, and since it's a study day for the teachers at Aislynn's school, she got to come home right after lunch and brought a friend home. So they're playing nicely upstairs and I'm sitting here trying to get a semblance of structure.
About what I wrote earlier, that I'm finding it stressful not having the time to work extra, there's also the added frustration of the fact that I still haven't gotten paid properly. I don't understand what's so difficult about it, just punch in the right hours with the right dates, it can't be all that complicated. It's just pissing me off that I have to keep nagging about it, calling, mailing and double-checking that it's all right, feels like I'm haggling over money, which I hate. But it's a lot of holidays and weekends that I've worked, so I feel it's worth it to be an annoying, nagging person and make sure I get properly paid. *Sigh*

No comments:

Post a Comment