Tuesday, July 9, 2013

Beach day

After a long work weekend, I'm so happy to be off today! The weather has been lovely and I'm very grateful for that!
Started off the day with a trip to the eye doctor. All day yesterday my left eye was blurred, and then in the evening my eye started to really sting and hurt! When I woke up the blurryness was almost gone, but my eye still really hurt, so I thought it would be best to get it checked today. I got some antibacterial eye drops prescribed and I'm supposed to take a break from my contact lenses for a week. I could barely open my eye this morning, but it's gotten much better now, doesn't hurt and is just a bit sensitive still.
When we got home, we packed a quick picnic lunch and went down to the nearest beach, like 10 min walking distance from where we live. It was lovely to lie in the sun, reading a book while Aislynn and a friend played in the water, I even had the brand new experience of seeing an ice cream boat today! :)
I believe Mats is in the mood for a BBQ tonight and who can say no to that? :P

Jag har jobbat helgen igen, plus igår, så det var såå skönt med lite ledigt idag! Vädret har varit helt perfekt! Började dagen med ett besök till akuten på St.Eriks ögonsjukhus. Igår på jobbet var det suddigt i ena ögat hela dagen, och sen efter jag kom hem fram mot kvällen, började det svida ordentligt i ögat och tårarna rann. När jag vaknade imorse var suddigheten nästan helt borta men det gjorde fortforande fruktansvärt ont i ögat, så vi åkte in för att kolla upp det. Jag blev ganska snabbt omhändertagen och undersökt, och fick anti bakteriella ögondroppar samt en order att ha linsvila i minst en vecka. Nu känns det mycket bättre i ögat, jag kunde knappt hålla ögat öppet imorse, men nu gör det inte ont alls, bara känns lite känsligt. 
När vi kom hem fixade jag en snabbt picknick lunch som vi kunde ta med och så gick vi ner till närmast stranden. Aislynns kompis sov över här, så hon var oxå med. Det var jätteskönt att ligga i solen medans tjejerna badade och sprang omkring. Fick reda på idag att det finns något som heter glassbåt, det hade jag ingen aning om! Coolt!  Jag tror Mats känner för att grilla ikväll och jag tänker inte tacka nej till det :)

No comments:

Post a Comment