Monday, July 15, 2013

Härliga helgen

Usch usch! Det går för lång tid mellan inlägg, men som sagt, när jag inte har tid att skriva så är jag faktiskt upptagen med att leva lite och det tänker jag inte skämmas för :D
Vi har haft en jättemysig helg med Malin och Tomas and co. De kom i lördags och då var vi nere till vår närmast strand och badade. Jag vagade mig faktiskt i vattnet och det var inte så farligt kallt :) Grillade gjorde vi sedan på kvällen såklart och eftersom de skulle sova över hos oss,  fick vi vuxna ite egna tid sedan på kvällen när barnen hade lagt sig. På söndag var det grått och mulet, men vi var ändå ute i parken och lekte och hade vår egen liten badminton turnering, jätteroligt med badminton! Det var en rätt avslappnad dag annars som avslutades med hemmagjord pizza -- Mums! :) 
Idag har Aislynn och jag varit en sväng till Farsta C, behövde handla lite grejer, fyndade gjorde vi oxå och som ni vet, det gör mig väldigt glad :) Mats ska ut på bio ikväll så det blir mys/tjejkväll här hemma. Vad skönt det har varit att ha 3 lediga dagar på raken, jag ska jobba 3 dagar den här veckan och sedan är jag lång ledig igen :)

Have had a great weekend with Mats brother and family, time at the beach, I actually went swimming in the cold lake water! We BBQ'd, drank wine and had lots of laughs. They spent the night and yesterday here as well, we were out in the park with the kids, despite the grey weather, and we grown ups had our own little badminton tournament :) We made homemade pizza for dinner before they went home. Today Aislynn and I have been to do some shopping, I LOVE, love, love finding a good bargain and today was no different - found a couple of candle holders on sale, and some clothes for Aislynn, all for a really good price! Happy! Mats is going out to the movies tonight, so it'll be a chill evening here at home, just us girls. It's been so great to have 3 days off in a row! I'm working 3 days this week, then I have 3 days off again : )

Bland dagens fynd : denna ljushållare (köpte 2st)

No comments:

Post a Comment