Thursday, October 10, 2013

Hej från sjukstugan

Usch, vad jag ogillar att vara sjuk! Känns verkligen som om kroppen sviker en när man vill en sak, men kroppen är orkeslös och inte alls med på noterna! Det som började som en förkylning utvecklades till feber och värsta värk och tryck över hela ansiktet igår, dock inte tillräckligt hög feber för att jag skulle kunna sova, utan bara så där lagom irriterande, så jag kunde varken läsa eller sova. Jag mår lite bättre idag, så där efter-feber-svag. Jag har missat 2 föreläsningar och en seminarium, och jag vet att jag kommer få ta igen det senare. Men, men så kan det vara, jag har ändå tur att jag har en sådan kille som köper blommor och min favvo mat åt mig när jag är sjuk <3<3
Not loving being sick! I feel so disappointed in my body, that it won't cooperate and do what I want it to! :P What started out as a cold, ended up being feverish yesterday, accompanied by the headache from hell. I'd almost prefer having a higher fever, so I could sleep, but I wasn't able to sleep or read yesterday :( Plus I feel I'm missing so much at school: 2 lectures and a seminar this week that I wasn't able to go to and that I'll have to make up for later. Anyhoo, that's life I guess, I'm very lucky and grateful tho, I have the nicest boyfriend who buys me flowers and my favorite food when I'm sick <3<3

No comments:

Post a Comment