Monday, October 21, 2013

It's official: I'm getting senile

Det hände en lustig grej idag: jag var på lektion idag på fm och på vägen hem stod jag och väntade på pendeln, när en kvinna kom förbi, kände igen mig och avslutade sitt mobilsamtal för att prata med mig. Problemet var att jag inte kunde placera vart jag kände igen henne ifrån....jag visste att jag kände igen henne, men kunde inte koppla till vilket sammanhang. Jag hälsar och börjar prata på som ingenting och hoppas på att under vårt samtal kunna placera henne. Till slut så utgår jag ifrån att vi en gång i tiden har jobbat ihop/träffats på nåt av mina jobb och försöker byta ämne. Vi kommer in på vart vi bor nånstans och så säger hon " ja, men jag vet att du bor där" och då tänker jag verkligen "f*n, hur kan jag inte komma ihåg nån som uppenbarligen vet vart jag bor!?" men sedan slår det mig : vi har gått på samma pass på gymmet ibland och då klarnar allting. Jag tror jag lyckades att dölja hur förvirrad jag egentligen var och det var faktiskt helt okej med lite sällskap hem :P :P

A funny thing happened to me today: I was on my way home after class, standing on the platform, waiting for the train. A woman passes by me, obviously recognizes me and quickly gets off her phone to come and talk to me. I say hi and we start talking, but I can't for the life of me remember where I know her from, I recognize her and she looks famillar but I cannot place her. So I keep talking and pretend like nothing at all is amiss and  hope that maybe our conversation will provide clues, or it will just come to me, I try to change the subject so I don't give away the fact that I have no idea who she is :P . After a while, we get to talking about where we live and she says " well, I know you live there" and I'm thinking " wtf? who is this person who clearly knows where I live??!, then it hits me - we go to the same gym, we've taken lots of the same classes, and suddenly it's all so clear. I think I managed quite well, to hide the fact that I couldn't place her, and it was actually nice to have some company all the way home :P :P 

No comments:

Post a Comment