Wednesday, January 8, 2014

Back to school and life with a dog

Trots att vi visste vad det skulle innebära att skaffa hund, så har det ändå krävt en hel del och varit en process att vänja sig vid. Han har i övrigt varit jätteduktig för det mesta, men det är ändå bra träning i att vara lyhörd, och så har vi faktiskt varit tvungna att gå ut och promenera med hunden, vilket i det stora hela är absolut en positiv grej och en av de anledningar till varför vi ville skaffa hund, men inte alltid har man lust att gå ut när det är grått, blött och äckligt ute.
Nero är verkligen snabb på att lära sig nya saker, just nu tränar vi på att han ska gå fint i koppel, att komma när man ropar, samt inte hoppa upp på folk och tigga vid bordet :P Jag kan säga att jag har blivit helt frälst i Cesar Milan och vill följa alla hans råd och tips :) 
Idag började skolan igen för Aislynn och även för mig, då jag har en hemtenta som ska lämnas in på måndag. Just nu ligger Nero i sin bädd bredvid mig och är så lugn och duktig - bra pluggsällskap! Så nu återgår vi till vardagslivet igen, vilket är både välkommet och samtidigt känner jag att jag skulle behöva en semester till!

Even though we knew there would be changes when we got a dog, it's still been quite a process getting used to all the practical things. He's really a loveable thing, very social and a quick learner. It's good training for us  in being observant and also getting us up and off our butts to take him on walks, which was one of the reasons we thought getting  a dog would be a good idea, but the reality is that it's not always the most appealing thing to go out in the grey, cold, wet disgustingness that is our weather at the moment - dying for some sun!
Today means back to school for Aislynn and even me, I've got a paper to turn in by Monday! Nero is lying beside me in his little bed, being such a good boy and keeping me company :) It's back to everyday life, back to the grind for all of us, which in a way is good and welcome, but at the same time, oh what I wouldn't give for another vacation right now!

No comments:

Post a Comment