Thursday, January 30, 2014

Äntligen lite ljus

Vilken dag. Började med att jag bestämde att Aislynn skulle vara hemma idag, hon var lite krasslig och snuvig och kunde egentligen gått till skolan, men jag vet hur jobbigt det är att fokusera när man inte kan andas ordentligt och även om hon hade klarat det, så hade det inte varit roligt. Ibland behöver man vila och att kunna ta det lugnt. Men, som den duktiga mamma jag är, gömde jag hennes mobil, tv-fjärrkontrollerna och min ipad :D och hon fick nöja sig med sina läs-laxor och andra böcker ett par timmar - aldrig varit med om att hon läste ut en bok så snabbt och sedan ringde hon mig stup i kvart för att fråga vart jag hade gömt fjärrkontrollerna :D :D.
Jag lämnade hon och Nero hemma (efter en kort promenad med Nero) och åkte till skolan. Jag och två andra skulle agera samtals/diskussionsledare idag inför en grupp och helt ärligt så var det ingenting jag var jättetaggad inför. Teman vi valde var konflikthantering och det visade sig vara mycket angelägen. Gruppen hade knappt kommit igång och vi hade precis slängt ut första frågan när det blev en hetsig provocerande (från ena sidan) diskussion, ja, kanske till och med en direkt konflikt! Inte det man hade väntat! Som tur var så hade vi en lärare närvarande som kunna hoppa in och stödja oss när vi försökte ta tillbaka kontroll över diskussionen.....ibland så händer det lite spännande grejs! Resten av tiden gick bra och fort och vi fick bra feedback och kommentarer från lärare och gruppen, om hur vi hade sköt allting, så det var skönt. 
Jag skippade em föreläsning idag eftersom jag ville skriva klart uppgiften som ska lämnas in imorgon, och det har jag suttit med ett par timmar. Kom precis hem nu efter lite mer än en timmes promenad med Nero. Det har verkligen märkts nu och det är såååå underbart att dagarna börjar bli lite längre och ljusare nu, det gör verkligen så mycket för min själ och min energinivå.

No comments:

Post a Comment