Tuesday, January 14, 2014

Bye-bye gym card, hello long walks!

from yesterday's walk along the water, -8C and sunshine :) 
I know that the beginning of the year is when most people usually decide to get a gym membership  and start going to the gym more often, whereas me, well I went yesterday and quit the gym. I haven't been going as much as I'd like for various reasons, and haven't been completely satisfied with amount of classes and especially the low intensity of the classes - I'm not a super fit person, but I didn''t usually feel very challenged unless I specifically decided to modify and make it more difficult for myself. Another thing is that the memebership is quite expensive, especially compared to some of the other gyms, so even though it did feel like a step backwards and in the wrong direction in some ways, I think it's the right thing to do for now.
However just because I haven't been hitting the gym doesn't mean I haven't been getting out! Last week I logged 21 km in long walks with Nero, about an hour everyday and I definitely feel the difference in both exertion and increased energy.
  
Det brukar vara i början på året att folk teckna medlemsavtal på gymmet och bestämma sig för att träna mer. Men inte för mig, igår var jag förbi gymmet och sa upp mitt medlemskap. Det tog emot lite förstås, men i all ärlighet så är jag inte där lika ofta som jag borde för att göra det värt det jag betalar,  samt att jag har mer och mer känt att de  inte riktigt heller har ett tillräckligt bra utbud av pass i olika svårighetsnivåer,  även det också i förhållande till det relativt dyra månadskostnad. Jag är ingen vältränad människa, men tycker oftast att jag får modifiera själv så jag blir tillräckligt utmanad på passen. Men trots att det tog emot och kändes som ett steg i fel riktning, så vet jag egentligen att det inte var värt priset och det är rätt sak för mig just nu. 
Jag har inte varit på gymmet på ett tag, men ändå fått träning genom långa promenader med Nero i princip varje dag. I förra veckan gick jag totalt 21 km, drygt en timme varje dag, och det känns både i kroppen och jag märker att jag har mer energi.

No comments:

Post a Comment