Sunday, May 18, 2014

Förkyld

Lyckades bli förkyld och sjuk nu i helgen. Kände det redan i fredags, och det har bara fortsatt och blivit värre. Trots det åkte jag och Aislynn till Haninge C igår. Jag hade lovat henne att vi skulle shoppa lite nya kläder och ett par nya skor till henne (som hon verkligen behöver). Det var fint väder och mysigt att hänga och ha ensam tid med min tjej, trots att jag var sjuk och förkyld. Helt galet hur stor hon har blivit!  När vi kom hem ville hon öva på spela schack, eftersom hennes skolklass håller på men en schack turnering. Hon och Mats fick bli ett lag mot mig och det var faktiskt väldigt kul att spela tillsammans.
Idag hade jag tänkt att jag skulle försöka orka klippa gräset, speciellt på baksidan har det vuxit mycket, men jag orkade verkligen inte. Istället blev det mycket vila, en god rabarberpaj, hundgodis av blodpudding till Nero, och hemmagjorda hamburgare till middag. Ikväll tänker jag lägga mig tidigt, jag har en fullspäckad vecka nästa veckan med redovisning och mycket grupparbete.

Waaah! I'm sick with a cold and sore throat! :( :( Felt like I was coming down with something on Friday, but have gotten worse the last couple of days. Sucked it up anyway and took my girlie shopping for some new shoes and clothes yesterday. It was lovely weather, and actually really nice to spend some quality time with Aislynn, she's getting so big so fast! When we got home in the afternoon she wanted to practice playing chess, since her class at school is having a chess tournament. She and Mats teamed up and playing against me and we had alot of fun !
I had in my head a plan to cut the grass today, the back side is starting to look a bit like a jungle, but I  didn't have the energy at all. I made a rhubarb pie instead, some home made dog-candy out of blood pudding and home made hamburgers for dinner. Gonna go to bed early today, I can already feel how tiring the next week is going to be for me with presentations at school, lots of group work and putting the finishing touches on our thesis.

No comments:

Post a Comment