Saturday, May 24, 2014

The secret of life, though, is to fall seven times and to get up eight times. —Paulo Coelho, The Alchemist

Usch vad jag haft en jobbig vecka, med en förkylning som inte vill släppa. Jag gjorde nog inte saker bättre genom att fortsätta köra som vanligt, ha en hel dag med presentationer i onsdags, åt inte riktigt bra som jag ska och helt enkelt överansträngt mig. Jag har dels självklart varit väldigt fokuserad på b-uppsatsen och dels har jag inte velat riktigt erkänna att jag inte orkar med :(  I onsdags efter en hel dag med redovisningar och diskussioner (och j*kla ont i halsen!!) hade jag tänkt att jag skulle även hänga med middagen på skolan efteråt, men insåg på em att jag orkade verkligen inte med och åkte hem istället. Dagen efter (i torsdags) var jag dunderförkyld, i princip sängliggande, och riktigt, riktigt sjuk. Kroppen sa ifrån till slut och jag kunde inte göra så mycket mer än acceptera att jag behövde vila. Idag känner jag mig marginellt bättre, men fortfarande ordentligt sänkt.  Men nu är det bara några dagar kvar!!!! Vår grupp är så pass färdig att vi har bestämt att vi ska skicka in uppsatsen senast på onsdag (sista datum för inlämning är på fredag), och sedan är det bara ett opponeringstillfälle till innan terminen är klar. Så j*kla stolt över mig själv för att jag kämpade och  tog mig igenom terminen!

Been sick this whole week and downright miserable! I hate feeling like I can't keep up and haven't wanted to admit that fact either, I guess and so have been pushing myself.  We had a long day Wednesday (where I had a massively painful sore throat!) , with presentations and discussions and I was  planning on attending the dinner afterwards as well, but realised in the afternoon that I simply was too tired and went home instead. That must have been the last straw for my body because the next day I was simply out of commision in every way. I was so so sick, and today is the first day I feel marginally better, but still pretty exhausted. The upside though is that we are so close to the end, our group is basically finished with our 2nd year thesis and we've decided to turn in it by Wednesday next week at the latest (deadline is Friday). After that we just have one more obligatory thing and then we're done! So so so proud of myself for making it through  this term and soldiering on!



 


Just keep swimming | via Tumblr on We Heart It - http://weheartit.com/entry/114091139 


No comments:

Post a Comment