Friday, May 16, 2014

Nej, nu gör jag helg!

Vad dagarna verka flyga förbi just nu! Det är inte långt kvar på 4.e terminen och b-uppsatsarbete, inte långt kvar till Aislynn har sommarlov och inte långt kvar tills vi äntligen får träffa vår tillskott! Jag är så attans trött nuförtiden dock, just nu gör både Mats och jag bara det nödvändigaste, och det får bli så ett tag framöver, inte så mycket att göra åt. 
Jag visste att igår skulle verkligen vara ansträngande för mig - vi hade bokat handledning på ersta kl.11.00 och sedan skulle vi vidare direkt till skolan i sköndal för ett granskningsseminarium mellan 13.00 - 16.00. Det tar typ 20 min att gå från södra station till ersta, och så finns det en j*kla lång trappa som man ska uppför. Jag kom inte hem förrän strax vid 17.00 igår och både kroppen och huvudet var helt slut. Idag hade jag ganska mycket att jobba med på uppsatsen, men vi tog tid att ta en promenad idag ut i det underbara soligt väder så Nero kunde träffa Rocco och leka, och vi fick prata och umgås lite med hans matte och husse, som även bjöd på kaffe. Nu har jag suttit och jobbat vidare ett par timmar och tänker strax avsluta plugget för idag. Jag ska strax gå ner till centrum och hämta sushi till middag, så slipper jag laga något :D. Trevlig helg på er allihop!

No comments:

Post a Comment