Wednesday, April 24, 2013

Näsblod

God morgon i stugan! Det gör mig lite gladdare idag att solen skinner :) Vi har inte haft en helt lugn natt, stackars Aislynn är idag inne på sin tredje dag med feber, igår låg det runt 39.4 C som högst, men hon har haft runt 38 C sedan i måndags. Jag tror att det är minst lika jobbigt för oss mammor att se våra barn orkeslösa, allmänt nedstämda, och när hon säger till mig " mamma jag mår inte bra" så lider jag verkligen med henne :(  Hon ropade på mig runt kl. 04.00 imorse och då stod hon med huvudet över handfatet och blodet rinnande ur hennes näsa. Hon har blödat näsblod ibland och jag brukar ha blodstillande vadd hemma, men det här gången hjälpte inte det mycket. Det bara fortsatte att rinna och vi satt inne på badrummet i över 20 minuter tills det hade slutat blöda. Stackarn var så svag och trött vid det här laget, hon somnade nästan direkt när vi hade torkat bort det mesta från ansiktet och händerna och fått henne i säng igen. Idag hade vi bokat en tid på Franska Ambassaden för att fixa ett nytt pass åt Aislynn, men det får vänta, för idag ska hon vara hemma och vila. Jag ska försöka komma iväg till gymmet en timme idag, men annars är det VAB idag som gäller.

No comments:

Post a Comment