Saturday, September 21, 2013

Att jobba natt...

...tycker jag faktiskt mer och mer om! Kanske för att jag haft tur de senaste gånger jag har jobbat natt, att det varit lugnt och inte speciellt händelserik. I går natt var det dags för ett nattpass igen och det gick hur bra som helst. Kom hem strax efter 07.00 imorse. Tog bilen istället för att cykla då jag insåg att det kanske inte skulle vara så smart att cykla i mörkret utan en lampa på cykeln. Jag har inte sovit så många timmar idag, men känner mig ändå rätt pigg :) Aislynn och jag har spelat badminton, planterat lite höstlökar och nu blir det bullebak :) Mats har sin kusin här som sällskap idag, så får vi se om de har lite tur och fiskelycka idag. Önskar en fortsatt trevlig helg på er alla! 

I got called in to do a night shift last night, and got home just after 07.00 this morning. I quite like working the night shift, maybe partially because I've been really lucky the last couple of times and things have been really quiet and uneventful. I decided against biking to work last night, cuz I don't have a light on my bike and it's getting darker in the evenings now, so I took the car instead. Didn't manage to get a whole lot of sleep this morning, but I feel pretty good anyway. Aislynn and I have been outside playing badminton and planting some tulip bulbs and now we're gonna make cinnamon buns :) Mats has his cousin over to keep him company today :) Happy weekend peeps! :) 

No comments:

Post a Comment