Wednesday, September 4, 2013

Grrrrr!!

Nu har jag äntligen varit inne med min gamla (3 månader gamla!!) mobilen och lämnat tillbaka den. Fick hjälp att teckna ett nytt abonnemang och en ny telefon (en likadan HTC som den jag hade), och ville såklart behålla mitt gamla nummer, men fick veta att det kunde ta upp till 2 veckor innan numret blev ledig igen!??? Eh va?!! Jag kan inte gå runt och vara otillgänglig i 2 veckor! Jag ringde upp 3s Kundtjänst själv och skällde på de och sa att det var helt oacceptabelt att det skulle ta så lång tid att få loss mitt nummer. De svarade med att säga att jag kunde då köpa loss mitt nummer för 250kr själv och då få tillgång till det imorgon, det borde han inte ha sagt! Jag svarade då att jag tycker de borde bjuda på det där och dessutom det kompensera mig ytterligare för jag har betalat för en tjänst som jag inte har fått och inte haft den lovade täckning hemma osv, osv.  Då erbjöd han mig att de skulle bjuda på det där nummerflytten och att det skulle då vara min kompensation, och det kunde jag ta, bara jag får mitt gamla nummer igång imorgon! 
Jag är fortförande irriterad och arg och frustrerad att det har varit så mycket krångel och saker o ting har inte fungerat som de ska. Men nu hoppas att det blir bra nu  och förresten såg jag nu på det nya mobilen att jag faktiskt har "alla 5 pinnar" dvs. full täckning där tidigare hade jag kanske 1 eller inga pinnar alls! :)  Vad skönt!!

Finally got around to dealing with my phone issues today, I went and returned the phone  and got a new one, but had a hard time getting the operator to free up my old number. They said it would take up to 2 weeks for the number to be free, which I told them was totally unreasonable. They then offered that I could pay extra for them to free up my number which really pissed me off. I told them that they should be offering me that service free of charge, and  I've been paying for a service that I haven't gotten and that if anything, they are the ones who owe me some kind of compensation!! They agreed then to not charge me  and to free up my number, so hopefully I'll have it up and running tomorrow. I'm still a bit pissed tho, it's taken too much of my time and energy to deal with my phone issues and things not working the way they should. So I really hope everything's going to work without a glitch now. I actually just checked my new phone and I have all 5 bars, as opposed to the 1 or none that I had previously! :) That's really great.

No comments:

Post a Comment