Thursday, September 13, 2012

Brain ache & group work

Jag fick äntligen mina böcker igår! Har försökt att hitta så många begagnade kursböcker som möjligt, men man har ju lite tidspress på sig, och alla går inte att få tag på, så några fick jag beställa nytt. 
 Det här med plugget... man blir riktigt trött i huvudet, speciellt i början när man inte är van. Jag tror verkligen på att hjärnan får "träningsvärk" av att plötsligt börjar bli använd på en helt annan sätt än vad den är van vid. Igår hade vi lektion på fm och sedan grupparbete. Alla grupper ska intervjua en sociononom (den vi ska prata med jobbar som biståndsbedömare inom äldreomsorg) och sedan redovisa. Vi sammanställde frågor igår och tog fram lite information ang. lagar och värdegrund, inför besöket som är idag. 
Nu ska jag försöka läsa de 4 kapitlar vi ska ha läst, inför föreläsning på fredag. Senare bli det lunch med Jojo i stan och efter det, ska jag åka ut till Lidingö och träffa min VFU-grupp (verksamhetsförlagd utbildning) och göra klart vår intervju.

I'm so happy I got my books yesterday! I've tried to find books secondhand for the most part, because buying books new is really expensive, but I haven't managed to find them all used, so I had to order some. There is also the time issue, because there's lots to read now and if you don't have the books at the right time, it's easy to fall behind. Studying and reading has been exercising and using the muscles in my brain, in a way that they haven't been used in a while, and I think my brain is experiencing muscle soreness from all the exercise!
We had a lecture yesterday and then divided up into groups for group work. All the groups are supposed to interview a socionom (the one we're interviewing works with aid evalution/qualification for the elderly). So yesterday we put together our questions and gathered some information before the interview, which is today.
Now I'm gonna try and read the 4 chapters we're supposed to have read before the lecture on Friday. Later I'll have lunch with Jojo in town and after that get my butt out to Lidingö, meet up with my group and do the interview.

No comments:

Post a Comment