Tuesday, March 12, 2013

Ouch!

Jag är helt mör i kroppen efter dagens träningseskapader. Började kl.08.00 imorse med en timme av överkroppen och mage, sedan begav mig till gymmet och körde cirkelträning och stretch i en timme, jag kom hem och körde ytterligare en timme konditionsträning. Kanske inte den smartaste, men fy vad bra det känns! Jag tror jag tog i lite väl mycket idag eftersom jag haft ont i ländryggen sedan kanske 2 verkor tillbaka. Jag använde sådana där "toningsskor" när jag jobbade och min rygg var tydligen inte alls okej med det och jag haft riktigt ont. Kan inte vara helt hundra att de var orsaken, men jag har inte gjort något annat som jag kan tänkta mig kunnat vara källan till smärtan. Jag har en ganska känslig rygg redan från början och blir väldigt snabbt mindre rörlig när jag gör illa ryggen. Nu hoppas jag bara att den går över snabbt så jag kan ta i ordentligt när jag tränar.  

My whole body feels like mush at the moment, I really went for it today - started off this morning at 08.00 with an hour av upper body and core exercises, then I went off to the gym and did a group training and stretch for an hour, came home and did a cardio-plyometrics workout. Probably not the smartest thing I've ever done, but man does it feel awesome! Killer! I think I pushed it today because I've had really bad pain in my lower back for a couple of weeks now, I used a pair of "toning" shoes when I worked and my back was apparently really not okay with that. I'm not a hundred percent sure that they are the reason, but I can't think of anything else that I've done lately that could be the cause. I've got kind of a sensitive back and can quite quickly become rather incapacitated when I hurt my back or feel stiff. Now I'm just hoping the pain passes quickly and I get back to exercising without pain.

No comments:

Post a Comment