Wednesday, March 6, 2013

Studydate and a VG!

It's been a lovely day so far :) After a tired weekend and a headache from hell on Monday, it's so nice to be back in the game. Had my lovely study buddy Miriam, over today, we're the best combination of small talk, breaks and efficient studying - got so much more done today than I would have by myself otherwise :)
We got back our results today from the last paper and I got VG! Grade scale is (U-failing, G-passing and VG) I was really not feeling confident about it, so I was really pleasantly surprised :) Those results plus the sunshine, plus the great company I had today, makes me really grateful for the people I have around me and the opportunities I've been given.

Har haft en riktigt bra dag idag, känns så skönt att känner att man är "åter" efter en trött helg, och huvudvärken från helvete som jag hade i måndags. Min study buddy kom hem till mig idag, vi funkar så bra ihop, en riktigt bra balans mellan småprat, pauser och effektiv pluggande - fick så mycket mer gjort idag när hon var här än vad jag annars hade fått gjort. :) 
Vi fick även tillbaka våra hemtentor idag och jag fick ett VG! Jag var inte alls säker på hur det hade gått, det kändes som att resultatet kunde verkligen vara antingen eller, så blev glatt överraskad när jag fick veta! Resultaten, tillsammans med alla härliga solsken idag, plus bästa sällskapet gör mig så tacksam över de fina människorna jag har i mitt liv, och för de möjlighterna jag har fått.

No comments:

Post a Comment