Saturday, August 24, 2013

Happy Happy Saturday!

Hej alla glada! Nu har vi precis kommit hem efter att jag har: varit på gym imorse (sjuuuukt jobbigt, var helt skakig efteråt.), åkte till Farsta C med Aislynn och handlat presenter och en MASSA annat inför hennes kalaset imorgon och sedan hoppat på en buss till Handenterminalen och hämtat Aislynns kompis Tuva som ska vara här resten av helgen, och sedan åkte vi hem. Någon gång under bussresan frågade Aislynn mig vad nästa stationen var, och eftersom jag kunde den och de 2 följande hållplatser, tyckte hon att det var synd om mig som har åkt buss så mycket och åkt o jobbat så mycket så att jag kan alla busshållplatser i rätt ordning :P. Gullunge. Det känns som att jag har fått så mycket gjort idag och klockan är inte ens 16.00 - I like! :) 
Jag är också överlycklig eftersom jag ( nej, förresten INTE jag, utan min pluggis Miriam) lyckades få tag i en lagbok!!!! Yess gott folk!! Nu har jag en!!! Hon ringde runt till olika domstolar och frågade efter förra årets bok och lyckades få tag på 2st för 300:-/st!!! Jag är lycklig lottad att ha en sådan fin och omtänksam vän som henne :) Ikväll blir det soffhäng och mys med tjejerna, eftersom Mats är hos sin kusin, samt att vi ska fixa vår pináta och baka en tårta till imorgon. Jag känner inget annat än lyckokänslor just nu och som att allt är som det ska :)

Been a lovely productive day so far, just the kind I like! I made it to the gym this morning for an awesome workout, I was wiped and shaking afterwards! Aislynn and I have been to Farsta to shop loads of stuff for her party tomorrow and then off to Handen to pick up her friend Tuva who's spending the rest of the weekend with us :) Later today we're baking a cake for tomorrow's party and then chilling the rest of the evening. Mats is away this evening, so it's just us girls :)
I'm also thrilled and happy that I (well, not me actually, but my lovely friend Miriam) managed to get ahold of that fat law book! I'm very lucky and grateful to have such a thoughtful friend :) So no more stress over that, I can relax in the knowledge that it's mine. I'm in a very happy place right now and it feels like everything is just the way it should be. Grateful.

No comments:

Post a Comment